четвер, 12 лютого 2015 р.

"Професії у віршах"- пізнавальна година

Мета. Виховувати любов до праці, розвивати в учнів розумові та творчі здібності, уміння, навички з метою орієнтації їх на свідомий вибір майбутньої професії.

Бібліотекар.  Шановні учні!  Ви добре знаєте що кожна людина на землі повинна працювати. Праця була, є, і буде основою життя людей на землі. Щоб стати хорошим спеціалістом, треба багато знати і вміти. Сьогодні ви учні. Навчання – теж праця і праця не проста. Швидко пролетять шкільні роки. Ви подорослішаєте і перед вами стане питання «КИМ БУТИ?»
                    Перегляд сайтів "Професії давні і сучасні"
Бібліотекар.Чи думали ви коли-небудь над тим, скільки людей працює, щоб ви були нагодовані, одягнуті, взуті, щоб вдома у вас було світло вечорами і тепло у холодну погоду, щоб у вашій шкільній сумці були книжки і зошити, щоб ви могли сидіти біля радіоприймача чи телевізора і слухати музику? Для всього цього працює безліч людей різних професій і кожна з цих професій по своєму дуже важлива.
Читець
Поки ти їв і спав, і ріс,
 Поки малий ще був на зріст,
 Мабуть, вже тисячі людей
 Подбали про життя твоє.
 Аби ти добре ріс,
 Аби ти добре їв,
 Щоб ти спокійно спав
 І в різні ігри грав.
 Ти став здоровий, молодець,
 Сміливим та умілим,
 А чим порадуєш людей,
 Яким хорошим ділом?


Бібліотекар. Запрошуємо помандрувати у світ професій і познайомимо вас із класифікацією спеціальностей за п'ятьма типами. До першого типу, людина-людина, належать такі професії: педагог, лікар, продавець,юрист, бібліотекар... Той, хто хоче обрати професію такого типу, повинен розвивати свої організаторські здібності, уміння спілкуватися з людьми, мати терпіння, врівноваженість.
 Учень 1.
Бо немає України без рідної неньки,
А без вчителя-людини збідніє серденько.
Тож нехай кожен у нас пам'ятає,
Що вчитель - найвищу посаду займає.
І перш, ніж у роль Президента вступити,
Учитель повинен його навчити.

 Учень 2.
З понеділка по суботу ходить лікар на роботу.
Якщо раптом захворію, може вийти і в неділю.
Він мені призначить ліки,перевірить горло, ніс,
Скаже їсти борщ і кашу, щоб одужав я й підріс!
 Учень 3.
Він закони добре знає,
Помилку
відраз впізнає,
Будь-який
важливий лист
Враз напише вам ЮРИСТ
!
 Учень 4
У кафе чи ресторані
Допоможе
пану й пані,
Стравобративаріант
Пособить
ОФІЦІАНТ.
Учень 5
Став би я екскурсоводом,
Спілкувався б із народом,
По музею б я ходив,
Про мистецтво б говорив.
Учень 6
До цирюльника ходила,
Модну зачіску робила.
Волосся стало чепурне –
Ви не впізнаєте мене!
Учень 7
Вміє справно рахувати
І товар пропонувати.
Зошит, книгу, олівець
Видає нам
продавець.

Бібліотекар. До другого типу, людина-техніка, можна віднести такі професії: інженер, водій, електрик, слюсар, швея,столяр.. Щоб оволодіти цими професіями, треба серйозну увагу приділяти геометрії, фізиці, урокам трудового навчання, технічній праці.
 Учень 8
 Твій одяг вийде — мов картинка:
Все по тобі — рукав і спинка.
Тож на примірці — так годиться —
Стій рівно і не смій крутиться
. (швея)
Учень 9
Тисне вчасно гальма й газ,
Відвезе усюди нас.
Для доріг він хлопець свій!
За кермом сидить водій.


Бібліотекар. Третій тип, людина-природа, об'єднує професії ветеринара, агронома, геолога, пекаря, кулінара..
 Учень 10
Корисні копалини мрію шукати,
Для цього потрібно геологом стати.
Я влітку вивчаю, коли я в селі,
Властивості, склад і будову Землі.

 Учень 11

Є професій так багато:
Мама – кухар, слюсар тато.
А я б в пекарні працював,
І хліб м’якенький випікав
Учень 12
Він, як лікар Айболить,
Знає що і де болить,
Кличуть фермер і свинар,
- Порятуй, ВЕТЕРИНАР!
Учень 13
Там де він,чудові пахощі,
На дітей чекають ласощі:
Шоколадки і цукерки із начинками,
Тістечка із кремом і родзинками.(Кондитер)
Учень14
Він навчить твого собаку
Як прогнати розбишаку,
Не страшний вже буде ворог,
Коли учить пса КІНОЛОГ.


Бібліотекар. Четвертий тип людина-знакова система включає такі, наприклад, професії, як програміст, економіст, коректор, менеджер, історик, бухгалтер.
 Учень 1
Історик вивчає події і дати,
Щоб шану героям Вітчизни відддати,
Хай дітям своїм перекажуть батьки
Про подвиг народу в воєнні роки.

 Учень 2

Він з комп'ютером на ТИ,
Розумніших не знайти,
Віртуальний творить міст
Диво-майстер ПРОГРАМІСТ.
Учень 3
 Він,як древній алхімік, чаклує.
 Миє, тре і сполуки готує.
 Знає кожну траву і билинку,
 І дорослого врятує і дитинку. (фармацевт)
Бібліотекар. І нарешті, до п'ятого типу, людина-художній образ, вчені відносять професії музиканта, актора, письменника, художника, І архітектора, дизайнера, модельєра, косметолога...
 Учень 4
Художник чудові картини малює,
В музеї милуюсь пейзажами я,
Там рідна природа, річки і долини,
Лани золоті, Україна моя!
 Учень 5
У театрі грає ролі:
Нині- вчителя у школі,
Завтра буде інша роль-
То бідняк він, то король.(Актор
Учень 6
Треба знати, що без плану
Не збудуєте й майдану,
Точно вирахує вектор
Геніальний АРХІТЕКТОР.
Учень 7
Золоті у нього руки:
Робить зачіски й перуки,
Підстриже і пофарбує,
Гарний настрій подарує.(Перукар)


Бібліотекар. Професій поганих не буває. І яку б ви не обрали глибоку вдячність і пошану викликає завжди той, хто чесно працює.
 Читець
Хай летить, як птах крилатий,
Мрія з краю в край.
Час спливе, і життя скаже:
«Шлях свій вибирай».
Тож, шановні, не лінуйтесь:
До вибору життєвого вже зараз готуйтесь.
 учень 8
Професій безліч є цікавих,
Але свою обрати як,
Щоб добре діло й добра слава?
І ми міркуємо ось так.
 учень 9
Я хочу бути космонавтом,
У космос кораблі водити.
 учень 10
А я - учителем, щоб навчати
Маленьких діток в світі жити.
 Учень 11
Почесно сіяти, орати,
І трактори ремонтувати.
 учень 12
Артистом точно буду я,
Про це мріє вся сім'я.
 учень 13
Людей я буду лікувати,
Промінчик сонця дарувати.
 учень 14
А я скажу вам, друзі, чесно:
Всі в нас професії - почесні!
Бібліотекар Якщо випускники уже більш конкретно говорять про свою майбутню професію, то вам хочеться бути і лікарями, і артистами, і космонавтами, а ще - в'язати, читати книги, допомагати батькам по господарству. А це - світ дитячих захоплень, який приведе вас у країну Професії і станете ви  справжніми громадянами України.
 Читець
Доріг на світі є багато.
Але яку б ти не обрав,
Хотів би я тобі сказати,
Щоб все життя ти пам'ятав:
«Іди в країну Знань охоче,
Працюй, твори і пізнавай.
Тоді душа твоя захоче
Розкрить для тебе справжній рай.
Іди вперед і підкоряй вершину.
Нехай почнеться мрій політ
В щасливу, світлую годину!


        

1 коментар:

  1. Танцювала, танцювала, та й не вклонилася))))): в последнем стихотворении явно не хватает строчки. Какие -то нескладушки получились.....
    А в целом довольно-таки неплохо - кратко и емко.

    ВідповістиВидалити